BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzegging KPN na overlijden

Bijdrage door gebruiker
02-10-2014
50 keer bekeken
21 reacties
Na het overlijden van mijn moeder in april is er een brief naar KPN gestuurd met een overlijdensakte en de vraag om het alles-in-een abonnement op haar naam op te zeggen en haar toenmalige adres er bij.

Na een bevestiging van opzeggen van het abonnement op het adres bleven er abonnementskosten in rekening gebracht worden.

Aangezien ik momenteel in het buitenland verblijf voor mijn studie was er geen manier om contact op te nemen met KPN behalve via facebook (zeer vervelend).
Hier werd mij de mededeling gedaan dat er op naam van mijn moeder nog een abonnement liep op het adres waarvan zij 5 jaar geleden verhuist is.
KPN stond er op dat er een nieuwe opzegging werd gedaan, incl. overlijdensakte, om ook dit abonnement op te zeggen. De einddatum van dit abonnement zou per september zijn, niet de datum van overlijden. Daarnaast stond de medewerkster van de klantenservice er op dat het niet mogelijk was om mij een brief met bevestiging van opzegging te sturen naar mijn adres in het buitenland, naar een familielid in Nederland of het toenmalige adres van mijn moeder, ze kon het alleen naar het adres sturen waar het abonnement op loopt.

Mag KPN abonnementen op iemands naam, op een ander adres, door laten lopen nadat zij een overlijdensakte hebben ontvangen? En is het gewoonlijk dat er niet gecommuniceerd kan worden via telefoon of desnoods e-mail vanuit het buitenland, of een bevestigingsbrief gestuurd kan worden naar een ander adres?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.