BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opheffing abonnementsvorm, duurder of goedkoper

Bijdrage door gebruiker
10-04-2011
4 reacties
Nu providers abonnementen niet meer automatisch met een jaar mogen verlengen grijpen ze naar een ander middel:

Abonnementsvormen komen regelmatig te vervallen. Zonder tegenbericht wordt je vaak automatich omgezet naar een duurdere abonnementsvorm. Het is wel mogelijk om over te schakelen naar een andere abonnementsvorm, maar dan zit je er weer een jaar aanvast. Dan wel.

Caiway maakt het nog bonter: de internetvariant "Premium" komt te vervallen en dus krijgen mensen automatisch de snellere variant "Super". Wil je van de hogere snelheid gebruik maken moet je echter wel een nieuw modem kopen. Je betaalt dus extra en krijgt er niks voor, tenzij je inversteert.
Ze bieden nog een alternatief: betaal 5 euro per maand extra. Voor digitale telefonie. En behalve dat je dan meer betaalt, zit je er ook nog een jaar aan vast.

Samengevat: Door het continu wijzigen van voorwaarden wordt je op een gegeven moment een duurder abonnement in de maag gesplitst. Je kunt wel terug naar een goedkopere variant, maar dan zit je er weer een jaar aan vast.

* Voor mijn gevoel zouden providers verplicht moeten zijn zonder verplichte periode keuze moeten bieden uit al hun abonnementsvormen. Is dit ook zo?
* Voor mijn gevoel zouden providers verplicht moeten zijn deze keuze ook expliciet aan te bieden als ze met hun abonnementsvormen rommelen. Is dit ook zo?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.