BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opdracht niet gegeven, klus tóch uitgevoerd! Wat nu?

Bijdrage door gebruiker
27-06-2017
11 reacties
Om onze hypotheek te kunnen betalen, verhuren wij ons vorige huis met klein zwembadje. Daar zitten huurders in, en voor hen laten we het zwembadbedrijf elke keer dat zwembadje zomer- en winterklaar maken. Dat is een te overzien bedrag, en als er ooit iets anders moest gebeuren, ging dat pas na overleg met ons en als wij het nodig achtten. Dit keer worden we echter ineens verrast met een factuur die 1000 (!) euro méér bedraagt. Er blijkt iets vervangen te zijn, waar wij geen weet van hadden. De huurders wisten niet dat dit iets "buiten het normale" was, er is niet tegen hen én niet tegen ons verteld dat dit nodig zou zijn om het bad weer te laten functioneren. Pas bij het zien van de rekening die achteraf kwam, werd dit ons duidelijk. Er is geen offerte gemaakt (niet eens mondeling dus), er is niet met ons overlegd, er is óók niets getekend. We zitten op dit moment niet zo stevig, financieel, dat we dit bedrag zomaar kunnen ophoesten, en als we dit vooraf hadden geweten, hadden we om die reden waarschijnlijk het zwembadje dicht gehouden voor dit jaar. Wat zijn onze rechten? Wij hebben aangegeven dit deel niet te betalen, maar als het voor de rechter zou komen, staan we dan tenminste in ons recht?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.