De heenvlucht van onze vakantie (met 3 kinderen) met Onur Air op 8 augustus 2011 had 7 uur vertraging. Het vliegtuig stond nog in Turkije met motorpech, deze moest worden vervangen. Onur Air zegt de EU verordening te hanteren. We hebben de claim al neergelegd bij Onur Air en de reisorganisatie Neckermann, maar laatste doen niks (Zij huren toch Onur Air in). Ook EU-claim en de geschillencommissie behandelen de claim niet. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt de zaak wel onderhanden, maar claimen geen compensatie voor je. Onur Air beroept zich volgens het reisburo op overmacht. Volgens ons hoort slecht onderhoud van vliegtuigen hier niet onder. Medepassagiers hebben ook nog geen bericht ontvangen op hun claim, die ze bij Onur Air hebben neergelegd. Voor ons met 5 personen zou zo'n compensatie wel neerkomen op € 3000 volgens de norm, van een vakantie waarbij we maar 5½ dag in Antalya zijn geweest, die per persoon € 1000 kostte. We gaan ook contact zoeken met de Europese Commissie in Brussel, proberen ook de ANWB (zijn daar lid van) en misschien komen we met Kassa verder of met de Ombudsman, maar we weten het niet meer. Zijn er mensen, die of met dezelfde vlucht hebben gevlogen of die ons anderzijds kunnen helpen naar een oplossing. Wij vinden dat ze niet zomaar kunnen doen alsof we niet bestaan en ons nog niet eens een antwoord terug durven schrijven. Gewoon ongehoord.