In oktober 2002 ben ik gaan samenwonen. Ik heb toen mijn huurwoning verlaten en naast de huur, ook de huursubsidie via de woningbouwvereniging opgezegd. Dit was de normale werkwijze om de huursubsidie op te zeggen. Tot zover waren er ook geen problemen. In februari 2006 ontving ik van VROM een vordering ivm openstaande terugbetaling voor huursubsidie. Dit zou gaan over de periode juli 2003-juli 2004 op het adres van mijn vorige woning. Of te wel bijna een jaar nadat ik uit de woning was vertrokken!! Kennelijk heeft VROM eigenhandig huursubsidie op mijn naam, aan de woningbouwvereniging overgemaakt, zonder dat daarvoor een aanvraag was ingediend of dat ik als betrokkene in kennis was gesteld. En dat terwijl zij op de hoogte waren van het feit dat ik niet eens meer op het adres woonde! Kennelijk kom ik van een andere planeet of...maar sinds wanneer betalen instanties ongevraagd geld uit. Ik heb bezwaar aangetekend tegen de vordering. Vanuit VROM kwam men met het argument dat ik als HUURDER!!!! (Dat was ik al lang niet meer) verantwoordelijk was voor de aanvraag huursubsidie. Nu had men het geld over gemaakt aan de woningbouwvereniging en ik zou volgens VROM de woningbouw moeten bewegen tot terugbetaling van het geld. Of te wel, zij doen iets fout en ik, als buitenstaander moet het oplossen! Hierop heb ik weer een brief gestuurd naar VROM. Daarop kreeg ik geen reactie. Totdat ik december 2006 een deurwaarder aan de deur stond! Ik heb dus nogmaals het verhaal uitgelegd en de beste man wist mij te vertellen dat ik die dag al de 9e!!!! was met dit verhaal. Van de deurwaarder heb ik een naam en adres gekregen van de belastingdienst (Kantoor Goes), die deze vorderingen had overgenomen. Ook daar heb ik een flinke brief naar toe gestuurd, met het dringende verzoek mij niet meer met deze onzin lastig te vallen en fouten zelf te herstellen. Bijna 2 jaar lang hebben ze zich daar aan gehouden! Vandaag, 25 november 2008, heb ik echter weer een brief van de belastingdienst ontvangen met het bericht dat ik een openstaande vordering heb?!?! Dit maal is de brief afkomstig van het kantoor te Leeuwarden. Het bedrag is nog exact hetzelfde als in 2006, maar nu zou het gaan om de periode 2002-2003. Ik vraag mij nu werkelijk af waar de belastingdienst hun personeel vandaan haald en hoe zij hun werk doen. Maar belangrijker nog, hoe kom ik van dit gezeur af. Ik heb hier niets mee te maken en wil hier ook niets mee te maken hebben. Volgens de deurwaarder was ik ook niet de enige. HERKEND IEMAND DIT VERHAAL? HOE HEBBEN JULLIE DIT OPGELOST?