BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterechte inklatingskosten PostNL

Bijdrage door gebruiker
18-01-2017
7 reacties

ik heb enkele weken geleden een pakketje besteld in Australië dat een waarde vertegenwoordigde van minder dan 22 euro. Hierdoor zou ik geen BTW en importkosten moeten betalen. Echter een achteloze douane medewerker heeft de 26 dollar aangezien voor Amerikaanse dollars in plaats van Australische. Hierdoor leek de waarde 24 euro en is er wel BTW in rekening gebracht + 13 euro inklaringskosten door PostNL. Ik tekende bezwaar aan en werd in het gelijk gesteld; de BTW kreeg ik terug. Echter de inklaringskosten krijg ik niet terug van PostNL met het argument 'er zijn kosten gemaakt voor verwerking en opslag en die moeten betaald worden'.


Ik vind dit echt een vorm van diefstal. Mijn pakket had helemaal niet ingeklaard hoeven worden als men goed had opgelet (er staat op 5 plekken op de verpakking dat het uit Australië komt). Fouten kunnen gemaakt worden, maar het kan toch niet zo zijn dat ik daarvan de dupe word?
Dat is een mooi verdienmodel voor PostNL, gewoon elk pakket in gaan klaren, kosten berekenen, de fout erkennen, de BTW terugbetalen, maar de 13 euro houden!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.