BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Onterechte Informatie Beheer Groep (IBG) incasso

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
28-08-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

Ik heb een rekening van de IBG ontvangen over een opstaand bedrag. Ik heb de rekeningen en mijn betalingen naast elkaar gehouden en daar is geen verschil - geen openstaande posten. Eerst met IBG gebeld en daarna een fax gestuurd metmijnbetalingsoverzicht én het verzoek aan de IBG mij een overzicht te laten zien waaruit blijkt dat er inderdaad een openstaande post is.

Na een maand niets gehoord te hebben en een aanmaning in de bus te hebben gekregen wederom gebeld. Blijkbaar geen fax ontvangen (vreemd want ontvangstbevestiging is aanwezig). Wederom een fax gestuurd naar een nieuw faxnummer. Weer een maand niets gehoord en weer een aanmaning in de bus met het bevel te betalen: volgens de IBGmoet sowieso betalen ook al is er bezwaarprocedure opgestart.

Mijn vraag is dit: Moet ik dit (en administratiekosten plus eventuele incassokosten) gewoon betalen terwijl de IBG mij niet kunnen (of willen)tonen waar de openstaande kostenpost vandaan komt? Ik ben bang (en niet onterecht) dat als ik IBG betaal, kan fluiten naar mijn zuurverdiende centen.

Dank U,

Johan

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.