BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterechte geld opname en overmaking

Bijdrage door gebruiker
02-01-2009
19 reacties

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem. Enkele maanden geleden zijn, voor onsonbekenden, mensen begonnen met onrechtmatig geld opnemen bij geldautomaten met de bankpas van mijn moeder. Uiteraard hebben wij hier aangifte van gedaan. De bank, Rabobank, is nog steeds bezig met kijken of ze misschien het geld terug gaan storten.

Ondertussen hebben wij onze rekeningen bij de Rabobank opgezegd.Mijn vader liet zijnbetaalrekening nog even bestaan ivm met lopend betaalverkeer.En we hadden besloten ommijn oma haar rekening en spaarrekening te laten lopen bij Rabobank.

Enkele dagen nadat wij kennisgeving hadden gemaakt bij Rabobank dat wij onze rekeningen wilde laten stoppen heeft een onbekende het maximale bedrag van mijn vaders bankrekening gepind bij een geldautomaat en ook nog eens voor het maximale bedrag geld opgenomen met zijn creditcard. Welke dezelfde pincode hadden omdat deze aan elkaar gekoppeld waren.

Opnieuw hebben wij aangifte gedaan. De bank is nog steeds bezig met kijken of ze dit geld terug gaan storten.

Nu is er, tot slot van rekening, geld verdwenen van mijn 84 jarige oma'sspaarrekening en betaalrekening. Op 24 december hebben wij de bankpas van mijn oma laten blokkeren. NA deze datum is er via internetbankieren geld overgemaakt van haar spaarrekening naar haar betaalrekening. Er is ook van de nog bestaande betaalrekening van mijn vader 2 keer geld overgemaakt naar mijn oma's betaalrekening.

Het totale bedrag is nu opgenomen bij diverse geldautomaten. En via internetbankieren overgemaakt naar 2 verschillende Postbankrekeningen.

Opnieuw moeten hiervan aangifte doen bij de politie, wat wij tot ergenis pas donderdag kunnen gaan doen. De Rabobank stort het geld niet terug. Rabobank zegt dat wij zelf verantwoordelijk voor deze problemen zijn omdat er gebruik is gemaakt van de juiste passen en pasnummers + juiste pincodes. De politie twijfelt ondertussen aan ons of wij nog wel de waarheid spreken.

IK weet dat wat ik jullie zojuist hebt verteld waar is, maar niemand lijkt ons te willen helpen.

Mocht iemand ons tips, adviezen, informatie of wat dan ook kunnen bieden, reageer dan alstublieft. Het gaat om verschrikkelijk veel geld... Mocht oma door de schrik van deze problemen een hartstilstand krijgen is er geen eens geld meer om haar begrafenis te betalen. Er is geen eens geld meer om huur te betalen of eten te kopen..

Alvast bedankt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.