Hoi!
Eerder dit jaar heb ik bij mijn verhuurder een reparatieverzoek neergelegd vanwege stankoverlast uit een doucheputje. De verhuurder heeft hiervoor een rioleringsbedrijf ingeschakeld. De beste man is nog geen 3 minuten binnengeweest; conclusie was dat het doucheputje schoon is en goed doorspoeld, mogelijk een probleem met het beluchtingssysteem waarvoor en rookproef uitkomst zou kunnen bieden. Op het moment dat de medewerker van het rioleringsbedrijf er was, was er geen stankoverlast, deze overlast komt ook met momenten. Advies van de medewerker was aankijken en opnieuw bellen als de stankoverlast terugkomt. Enkele maanden later ontving ik een doorberekeing van de verhuurder met kosten van 100 euro voor het ontstoppen/verwijderen van haren uit het doucheputje.
Contact gehad met de verhuurder dat er geen werkzaamheden zijn uitgevoerd en ze zouden het uit gaan zoeken. Nu ontvang ik een aanmaning en dreigt de huurder met incassokosten voor het uitblijven van de betaling. Opvallend is dat in de werkbon van verhuurder staat dat het rioleringsbedrijf een ondertekende werkbon moet invoegen en foto's van de werkzaamheden. Beide zijn niet ingevoegd en ik heb de verhuurder gevraagd om bewijslast aan te tonen. Hier gaan ze niet op in en ze blijven bij hun punt; rekening moet betaald worden.
Ik weiger te betalen omdat deze werkzaamheden simpelweg niet zijn uitgevoerd. Wat kan ik het beste doen? Voet bij stuk houden? of toch betalen en aanvechten?