onlangs zat ik onze financiën te controleren en kwam ik een bedrag van 18,25 tegen. Dit was een rekening van Ziggo.
Aangezien wij in 2013 zijn overgestapt naar tele2, snapte ik niet waarom wij al die tijd dus nog hebben betaald.
Ik besloot te bellen en zij snapten er niet veel meer van.
Want wij bleken al vanaf 2007 dit te betalen. Heel vreemd want wij hadden ook een telefonie en internet pakket bij hun. En de 18,25 was een rekening voor alleen tv standaard. In de geschiedenis konden zij ook niets vinden van een all-in-one pakket én dat wij naar tele2 zijn overgestapt.
Na even verder zoeken stond telefonie, tv extra en internet op naam van mijn man en was inderdaad in 2013 beëindigd ivm overstappen op tele2.
Maar hoe kon dan tv standaard op mijn naam staan? Ik sluit dit soort dingen namelijk nooit af ,dit regelt mijn man.
Na een paar telefoontjes met Ziggo, kwam mijn vraag bij de management te liggen. Ik werd door hen gebeld en wij hadden dus het tv standaard abonnement op moeten zeggen. Wat op zich een vreemde zaak is, omdat wij niet wisten dat IK die had.
We stonden dus op 2 namen, met 2 abonnementen op 1 adres ingeschreven. TV Extra kan niet zonder TV standaard en vanaf 2013 hebben wij ook het ziggo zender kastje teruggestuurd.
Ziggo management vertelde me aan de telefoon coulant te willen zijn en ons 1 jaar abonnementsgeld terug te willen betalen. Uit coulante zo zij beweren. Maar ik mocht hier nog over nadenken.
Ik vond dit zo vreemd, dat ik idd besloot hierover 'na te denken'. volgens hen had ik geen andere optie. Dus waar moet ik dan over nadenken, 1 jaar geld terug of niks terug??? Dat lijkt me dan niet moeilijk.
Ik besloot dus jullie hierover te mailen...ik weet dat het ons veel eerder had moeten opvallen. Omdat we maandelijks hadden kunnen zien dat we betalen aan ziggo. Echter een bedrag van 18,25 is geen bedrag wat snel opvalt....
Ziggo kan niet aantonen dat ik heb getekend dan wel toestemming heb gegeven voor een abonnement bij hun..omdat het naar hun zeggen al vanaf 2007 is en zij dit niet verder kunnen zien.
Waar heb ik recht op? Moet ik blij zijn met 1 jaar abonnementsgeld? of moet ik hier mee akkoord gaan?Ik heb toch écht geen abonnement afgesloten.
Met vriendelijke groet,
Sharon