Mijn moeder, 86j, woont met mijn zus, 49, in een eigen aflossingsvrije woning (waarde ca € 400.000,-)
Gedurende de laatste 20 j betaald mijn zus hiervoor € 200,-/mnd als tegemoetkoming in de kosten. Dat is weinig maar daar kon ik mee leven.
Nu is sinds twee jaar de vriend van mijn zus bij haar ingetrokken. Eerst hadden ze de onderste verdieping in gebruik (ongeveer 1/4 van de woning). Nu hebben ze inmiddels 2/3 van de woning in gebruik en betalen nog steeds €200,-/mnd
De vriend komt van een huurhuis van rond € 800,-/mnd..
Ik vind het onrechtvaardig dat mijn moeder alle onderhoudskosten en alle andere kosten (renovatie dak geschat op € 10.000,-) moet betalen en dat door de medegebruikers een schijntje wordt bijgedragen.
Moeder vindt het goed omdat de vriend wel eens klusjes doet.
Dit houdt in dat hij elk jaar zo’n € 9000,- min of meer geschonken krijgt van mijn moeder.
Wettelijk kan ik er niets tegen doen zolang mijn moeder dat goed vindt,
Of heb ik nog iets over het hoofd gezien?