In november ben ik telefonisch benaderd met de vraag of ik geïnteresseerd was in een proefabonnement op een tijdschrift. Ik heb gekozen voor de Sportweek; 10 edities voor 15 euro. Ik heb tijdens dat gesprek tweemaal, waarvan eenmaal tijdens de voicelog, gevraagd onder welke voorwaarden het proefabonnement werd afgesloten; onder stilzwijgende verlenging of dat het abonnement automatisch zou stoppen. Hierbij werd mij beide keren het laatste toegezegd. Ik heb op Zester.nl dezelfde aanbieding gevonden, waarbij ook stond vermeld dat het abonnement automatisch zou stoppen.
Nu was er eind december ineens een kleine 100 euro van mijn rekening afgeschreven door Sanoma Uitgevers. Na contact met hun Klantenservice bleek dit te zijn vanwege de verlenging voor een jaar van mijn abonnement. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ik niet beter wist dan dat het abonnement automatisch zou stoppen en dat ik niet zou hoeven op te zeggen. Het antwoord was dat dat wel had gemoeten, en dat het nu te laat was en het abonnement niet meer geannuleerd kon worden. Bij wijze van ‘tegemoetkoming’ kon ze wel van het jaar- een halfjaarabonnement maken. Hier heb ik destijds geen gebruik van gemaakt, ik heb enkel aangegeven dat ik graag zou zien dat ze het abonnement toch zouden annuleren. Ook heb ik meteen mijn bank het bedrag terug laten storten vanwege het ontbreken van een machtiging van mijn kant.
Ik heb via de mail de klantenservice van Sanoma Uitgevers (nogmaals) gezegd dat ik graag zou willen zien dat het abonnement geannuleerd zou zien. Sindsdien (begin januari) blijven ze me verzoeken alsnog het bedrag voor een halfjaar te voldoen aangezien ik volgens hen vastzit aan het abonnement. Ik blijf volhouden dat dat in mijn ogen niet zo is, aangezien ik geen machtiging daartoe heb gegeven, dit onder verwijzing naar de voicelog van het eerste (verkoop)gesprek, en de aanbieding die op Zester.nl staat. Op de voicelog heb ik (nog) geen reactie, en wb de internetaanbieding werd gereageerd dat die voorwaarden niet op mijn geval van toepassing zijn. Is dat ook zo? Volgens mij maakt dat namelijk niet zo veel uit, aangezien het inhoudelijk om exact dezelfde aanbieding gaat (10 edities voor 15 euro).
Ik wil voorkomen dat ze mij blijven houden aan het abonnement en er op een gegeven moment een incassobureau wordt ingeschakeld, waar ik nogmaals het hele verhaal kan gaan doen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik Sanoma Uitgevers duidelijk kan maken dat ik van het abonnement afwil.
Met vriendelijke groet,
Erik