BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oneens met vordering van Incassobureau

Bijdrage door gebruiker
29-07-2020
13 reacties
Onterechte vordering incassobureau Infoscore

Een week geleden heb ik een email van infoscore gekregen over een openstaande incasso van Paypal.

Ik heb via Paypal een product verkocht aan iemand, de koper heeft het product ontvangen en was er blij mee. Helaas heeft de koper het bedrag terug gevraagd aan Paypal, ik ben hier tegenin gegaan d.m.v een Paypal geschil, maar helaas heeft Paypal de koper toch onterecht in bescherming genomen.
Dit hele verhaal heb ik ook aan Incassobureau Infoscore verteld, en gezegd dat ik het er niet mee eens ben.

Ik heb dit geschil ook geprobeerd op te lossen maar de koper heeft mij op zijn e-mail geblokkeerd, ik kan als koper nu en niet bij Paypal om hulp vragen, want die kiest blijkbaar zomaar voor de koper, en ook kan ik het niet zelf met de koper oplossen want die heeft mij dus geblokkeerd op de mail. Dus ik ben het hier zeer mee oneens.
Ik ben nu inmiddels ook geblokkeerd op Paypal, is niet erg, ben ook echt niet meer van plan gebruik te maken van hun diensten.

Maar dan nu mijn vraag: Kan Infoscore dit verder nemen door bijvoorbeeld een deurwaarder naar mij te sturen, of kan dit nog verdere andere juridische gevolgen hebben?

(Of is dit gedoe nu gelukkig voorbij zoals ik begrijp uit de tekst hieronder, omdat ik nu duidelijk heb aangegeven met uitleg dan ik het niet eens ben met deze vordering?)
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/incassobureau#no2
Stel je vragen over de vordering, ofwel betwist je deze 'gemotiveerd', dan mag het incassobureau niet doorgaan met aanmanen. De incassoprocedure moet dan worden opgeschort.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.