BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

nrc(.next)

Bijdrage door gebruiker
14-12-2011
8 reacties
Hallo,

Ik zal het zo snel mogelijk snel uitleggen. In april wilde ik het abonnement op de nrc.next wegens verhuizing stopzetten, dus belde ik de NRC in april om dat te doen, de medewerkster zei dat het prima was en dat het abonnement eind april al afliep. Daar had ik geen problemen mee.

Tot mijn verassing ontving ik de krant ook nog in mei, maar daar ben ik toen niet achteraan gegaan (stom, achteraf gezien), eind mei ben ik verhuisd. In juni kreeg ik alsnog een rekening voor mei (automatische incasso), en nog een keer in juli en augustus voor juni en juli. Toen heb ik de NRC gebeld, vragend om uitleg, zeggend dat ik natuurlijk mijn geld terug wil (ik was hier inderdaad wat laat mee) voor tenminste juni en juli. Maar nee, dat kon niet, ik stond nog gewoon in het bestand, de medewerkster in april had het waarschijnlijk adressen verwisseld of iets dergelijks, en ik kon niet eerder van mijn abonnement af dan tien september.

Ontzettend oneerlijk. Nu heb ik het geld dat zij via de de automatische incasso met betrekking tot de maand augustus van mijn rekening hebben gehaald teruggehaald, daarna hebben zij de rekening via de post gestuurd. Ik weiger natuurlijk te betalen, ik was immers verhuisd, had het abonnement vier maanden eerder al stopgezet, heb nooit meer een krant gezien na mei, en voor zover ik weet hebben ze op mijn oude adres ook nooit meer een nrc.next ontvangen.

Nu hebben ze een incassobureau ingeschakeld en communiceert NRC niet meer via mij. Overigens heb ik na de twee telefoontjes een uitgebreide klachtenbrief geschreven en een online klacht ingediend, op beiden heb ik nooit een respons van NRC gekregen.

Nou ja, ik zou vooral graag zien dat niemand meer een abonnement op de NRC neemt, haha. En heeft iemand hier misschien ervaring mee, of (ongeveer) hetzelfde meegemaakt?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.