De accu van mijn oude e-bike was kapot.Ik besloot een nieuwe e-bike te kopen met een lagere instap en een kleinere maat,omdat ik kleiner aan het worden ben.
Mijn fietsenmaker ging op zoek en vond een Kalkhof ,die geschikt voor mij zou zijn.
vol vertrouwen in mijn fietsenmaker werd die fiets besteld.
Mocht de fiets niet bevallen,dan mocht ik hem teruggeven
Hij bracht hem thuis en ik maakte een kort ritje,waarbij ik ten val kwam,omdat er een terugtraprem op bleek te zitten.
Dit had hij me niet verteld.Ik ben geen terugtraprem gewend.
Hij bood zijn excuses aan,omdat hij vergeten was dit te vertellen.
De fiets werd mee naar de zaak genomen en het terugtrapsysteem werd uiigeschakelde.
Hij bracht hem terug met een bos bloemen en nogmaals zijn excuses.
Ik zou de fiets op mijn gemak uit gaan proberen,maar durfde niet goed.
Mijn zus kwam en probeerde de fiets.Tijdens het afstappen kwam
ze met haar hak tegen de accu ,die aan de stang van het zadel is bevestigd.
Daardoor is de instapruimte erg beperkt .Ik wil de fiets dus terugbrengen en na wat overleg kan dat,mits ik een fiets uitzoek die hij op voorraad heeft.
Hij gaat geen fiets meer voor mij bestellen.
Mijn vraag is nu:kan ik de fiets terugbrengen en mijn geld terugvragen als hij geen geschikte fiets kan leveren?
Graag een spoedig antwoord.
Met vriendelijke groeten.
H.van Bijnen