BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Niet op tijd opgezegd, toch het hele bedrag betalen?

Bijdrage door gebruiker
22-10-2005
3 reacties

Ik krijg vandaag een aanmaning van de internet-host Active24 binnen, terwijl ik geen klant meer bij dit bedrijf ben. Het gaat om een bedrag van 60 euro dat ik nog zou moeten betalen voor een nieuwe hosting-periode van een jaar, maar mijn website wordt al geruime tijd niet meer door Active24 gehost. Mijn lidmaatschap heb ik schriftelijk voor het ingaan van de nieuwe periode heb opgezegd, en ben klant geworden van een andere internet-host.

In de algemene voorwaarden van Active24 staat het volgende:

"15.1 Een overeenkomst voor betaalde diensten wordt, tenzij schriftelijk anderszins is overeengekomen, aangegaan voor een periode van bepaalde tijd van twaalf maanden en, behoudens opzegging, telkenmale van rechtswege met de periode waarvoor deze aanvankelijk is aangegaan verlengd. Een al dan niet verlengde overeenkomst voor bepaalde tijd kan door wederpartij en door Active 24 slechts schriftelijk worden opgezegd tegen het einde van de al dan niet verlengde looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. "

De genoemde drie maanden vallen binnen de nieuwe periode waarvoor ik € 60 moet betalen. Ben ik verplicht het totale bedrag te betalen, of 3/12 van dit bedrag; 15 euro?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.