Ooit heb ik een account aangemaakt bij de Nederlandse loterij. Opzeggen is echter zeer ingewikkeld.
Ten eerste is er nergens een knop op de website voor het opzeggen van je account. Je moet contact opnemen via mail.
Vervolgens ben je verplicht om een kopie van je ID in te sturen. De reden zou zijn dat ze willen voorkomen dat iemand anders je account opzegt, maar als je een account aanmaakt wordt helemaal niet om een ID gevraagd.
Ik heb aangegeven dat ik geen ID wil insturen, omdat ik dit niet nodig vind voor het opzeggen van een account, maar ook omdat ik niet wil dat dit bedrijf de beschikking heeft over mijn ID. Het bedrijf weigert nu echter mijn account op te heffen (ik heb 3 keer gemaild, maar kom geen stap verder).
Denk dus drie keer na voordat je hier ooit een account aanmaakt, want je komt er niet meer van af, tenzij je nog meer gegevens van jezelf (je ID) vrijgeeft. Zeer klantonvriendelijk!
Mijn vraag: mag dit bedrijf blijven weigeren mijn account te verwijderen als ik geen kopie van mijn ID opstuur?