Onlangs opende ik een internetspaarrekening bij Moneyou maar bij de 1e keer inloggen ging het al fout. Ik zat in de beveiligde omgeving (groen slotje) maar zodra ik ingelogd was, was het groene slotje veranderd in een zwart slotje met een oranje driehoek. Toen ik het veiligheidscertificaat opende stond er: "Deze pagina bevat ook bronnen die niet beveiligd zijn. Deze bronnen kunnen tijdens verzending door anderen worden bekeken en kunnen door een aanvaller worden gewijzigd om het uiterlijk van de pagina aan te passen"
Ik belde MoneYou en kreeg te horen dat hun site wél veilig was.
Na een paar mailtjes waarin ik aangaf dit antwoord niet te accepteren werd ik opgebeld en kreeg ik te horen dat het aan Google Chrome ligt. Er was n.l. een nieuwe functionaliteit van Chrome en deze werd niet door MoneYou ondersteund.Als ik een andere browser zou gaan gebruiken dan zou er geen probleem zijn. MoneYou is op dit moment wel bezig om te kijken of zij deze functionaliteit gaan ondersteunen maar het zou kunnen dat zij dat uiteindelijk niet gaan doen, werd mij verteld.
Aangezien ik nogal gehecht ben aan Google Chrome en niet tijdens mijn bankzaken regelen van de ene naar de andere browser wil heen en weer zappen,heb ik denk ik geen andere keuze dan deze nieuwe spaarrekening maar weer op te zeggen want ik wil niet mijn geld op een onveilige bank zetten.. Irritant trouwens dat MoneYou deze belangrijke info niet op zijn website heeft staan bij het onderwerp "veilig internet bankieren".en daar staat wel: " MoneYou beveiligt je gegevens via een SSL-certificaat van VeriSign. SSL zorgt dat vertrouwelijke informatie gecodeerd is met een sleutel die alleen bij MoneYou en je computer bekend is".
Ik vind dat Moneyou er bij hoort te zetten dat de beveiliging niet geldt als je met Google Chrome werkt.