BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moet ik Essent betalen

Bijdrage door gebruiker
11-07-2005
2 reacties

In het kort, wij zijn twee maanden ongevraagd klant bij Essent geweest. Moet ik hun rekeningen betalen?

Januari dit jaar ben ik telefonisch benaderd door Essent, dat ze veel goedkoper waren met groene stroom omdat zij als enige nog overheidssubsidie ontvangen. Info ontvangen kon niet, wel een contract waar je binnen 7 werkdagen nog vanaf kon. Nou dan dat maar. Maar ik heb nooit iets ontvangen (ook geen senseoapparaat dat je zou krijgen als je lid werd). Wat schetst mijn verbazing dat ik in april een brief van Essent krijgwaarin ze mij als nieuwe klant welkom heten. Volgens mijn huidige stroomleverancier niets aan te veranderen. Ik heb toen meteen een brief geschreven naar Eessent, met de mededeling dat ik geen klant wenste te zijn en dat ze mij onmiddelijk m'n oude leverancier terug moesten geven en ik geen enig nadeel wenste te ondervinden van deze aktie. Ze hebben mij toen gebeld en verzekerd dat alles in orde kwam, maar dat die Senseo toch nog zou komen en we deze maar even terug moesten sturen. Die senseo is nooit gekomen, maar het heeft wel 2 maanden geduurd voordat we bij Essent wegwaren en weer bij onze oude leverancier zaten. Tot overmaat van ramp blijken onze meterstanden niet te kloppen en kregen we een maandrekening, die ik eerst niet betaald heb totdat bij de tweede aanmaaning 15 euro boete zat (de boete heb ik niet betaald). Nu hebben we de eindafrekening gekregen, met weer die 15 euro erbij op.

Mijn vraag moet ik deze rekening betalen en de boete of hoef ik niet te betalen voor iets waar ik niet om gevraagt heb maar wel ontvangen heb.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.