Voor het afgelopen jaar (2019) hadden we een aanvullende zorgverzekering afgesloten voor een laserbehandeling van de ogen van onze dochter. Ze had een sterke oogafwijking en wilde geen bril meer dragen.
In augustus heeft ze de behandeling gehad en hebben we de factuur voor het eerst ingediend. Dit zou een vergoeding van EUR 500 geven.
Helaas zijn we nu al meerdere keren van indienen verder, waarbij elke keer een andere reden aangegeven wordt waarom de factuur niet verwerkt kan worden. Elke keer wordt aangegeven dat er alsnog informatie missend is. Deze informatie hebben we elke keer netjes bij een volgende indiening toegevoegd. De ooglaserkliniek is erg behulpzaam en heeft ook al enkele keren kontakt opgenomen. Echter, ook zij krijgen niet te horen wat er uiteindelijk nog mist.
Komt dit vaker voor en wat is er aan te doen?
Inmiddels zitten we in het nieuwe jaar, waarbij we de aanvullende verzekering hebben laten vallen, we hoeven immers geen behandeling meer te hebben.
We hebben een klacht ingediend bij de zorgverzekeraar, maar dat zal weer enige tijd duren voordat er een reactie komt.
Is dit iets dat behandeld kan worden via een rechtsbijstand verzekering?