BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mislukte pintransactie pompstation

Bijdrage door gebruiker
03-07-2017
7 reacties
Afbeelding bij deze post - Mislukte pintransactie pompstation
Enige tijd geleden heb ik mijn auto aan mijn overbuurman uitgeleend en die heeft er 20 euro mee getankt is naar binnen gegaan om te betalen en is weer doorgereden; enkele weken erna kreeg ik een aanmaning tot betaling van meer dan 60 euro omdat er met mijn auto was getankt zonder te betalen. Mijn vrouw naar pbtankcollect gebeld en die zouden bewijsmateriaal opsturen, die volgde na weken en bestond uit een kassabon en eeningevulde verklaring waarop redelijk onduidelijk te lezen stond dat de kassamedewerkster geschreven had dat ze te laat gezien had dat de pintransactie niet gelukt was. Nu heb ik meteen geregeld dat de lener van mijn auto meteen die aanmaning betaald had maar daar heb ik achteraf gezien spijt van; bij nader inzien is hij niet verplicht tot betaling omdat de fout bij het personeel van de pomp lag. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met pbtankcollect en die zouden me een kopie uit de wet sturen waarin te lezen stond dat ik toch de totale kosten zou moeten betalen, echter dit bewijs sturen ze niet wel iets over overeenkomsten maar niks over mislukte pintransacties. Ik had een tip gehad wat ik nu nog kan doen, of ik misschien bij de pomphouder nog terecht kan of niet?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.