BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Misleiding van het Nederlandsche Muntenhuis?

Bijdrage door gebruiker
18-11-2010
1050 keer bekeken
21 reacties
Wie heeft ook slechte ervaringen met het Nederlandsche Muntenhuis?
Eind juni bestelde ik een munt bij het Muntenhuis als cadeau voor mijn broer. Ik kreeg ook "voorkeursrecht" kreeg op andere munten. Aangezien ik slechts één munt wilde bestellen voor een cadeau, heb ik daar geen aadacht aan besteed. Ik ontving mijn bestelde munt in juli en betaalde de rekening. Daarmee stopte het niet. In de maand augustus - terwijl ik op vakantie was- ontving ik twee (!) nieuwe munten. Bij bestelling van een munt bij het Nederlandsche Muntenhuis via internet zit je namelijk vast aan een 'collectie' munten. Elke maand wordt een nieuwe munt gestuurd in een enveloppe. Die munten zijn overigens aanzienlijk prijziger dan het eerste exemplaar. Als je deze niet wenst, moeten deze binnen 21 dagen moet worden geretouneerd. Te laat bleek mij dat de munten in de enveloppe zaten. De Consumentenbond heeft het bedrijf eerder aangesproken op de "onduidelijke aanbieding". Zij schrijven: "In aanbiedingen van het Nederlandsche Muntenhuis stond op het bestelformulier dat de besteller een 'voorkeursrecht' of 'voorrang' krijgt op andere munten uit de collectie waar de bestelde munt deel van uitmaakt." http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2010/Nederlandsche-Muntenhuis-stopt-met-onduidelijke-aanbieding )

Ik ben van mening dat het Muntenhuis op zijn minst niet heeft voldaan aan de informatieplicht en dat hier feitelijk sprake is van misleiding. Het Muntenhuis heeft mogelijk de bestelprocedure sindsdien aangepast (ik moet dat nog uitzoeken). De zaak ligt nu bij Intrum Justitia. Ik heb eind oktober de twee ongewenste munten teruggestuurd per aangetekende post. Ik heb dezelfde dag een mail gestuurd naar de klantenservice en gesteld dat de 'aanbieding' onduidelijk was en ik de munten niet wens. Via Intrum Justitia kreeg ik het bericht dat mijn "betwisting ongegrond is verklaard", omdat ik de gehele collectie zou heben besteld.
Het Muntenhuis doet geen recht aan zijn toezegging aan de Consumentenbond ˜om de bestaande klachten van leden van de bond snel, redelijk, coulant en in goed overleg met de klant op te zullen lossen."
Ik betaal de rekening niet en zie met vertrouwen een dagvaarding tegemoet.
Met vriendelijke groet, Erik
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.