BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Misleiding Proteq Dier en Zorg

Bijdrage door gebruiker
15-02-2014
7 reacties
Ik heb onlangs de nieuwe polis en voorwaarden ontvangen van Proteq Dier en Zorg. Ik ben 9 jaar verzekerd. Voor de basisdekking betaal ik nu 52, 52 euro per maand, 630,24 euro op jaarbasis. De basisdekking is volledig uitgekleed. Alle zaken waarvoor je het veilig kunt vinden een verzekering af te sluiten zijn geschrapt. Een paar voorbeelden. De consulten bij een dierenarts zijn gedekt tot 150 euro per jaar. Uitgaande van een consult ad 30 euro per consult, worden deze kosten dus (minus 19% eigen bijdrage) 5 x per jaar vergoed. Eventuele rest van consulten mag men naast de absurde premie en 19% eigen bijdrage van de nota zelf betalen. Volgens Proteq gaan klanten gemiddeld 5 x per jaar naar de dierenarts.Een restrictie, die ik nog nergens heb gezien. Medicijnen voor chronische aandoeningen mag je na 6 maanden 50% zelf betalen ipv 19%, gebitsreiniging uit de basis, medicijnen voor kanker niet meer in de basis. Aanpassingen in de maximale vergoedingen van de aanvullende verzekering. Daarnaast 4% indexering op de premie. Ook al aangekondigd dat dit elk jaar gaat gebeuren. Verleden jaar nog een leeftijdstoeslag betaald, nu hebben ze het zogenaamd geschrapt, maar dus niet van mijn oorspronkelijke premie afgehaald vóór de berekening van de 4% indexing. Misleiding. Zo loopt de premie lekker op. De premie stijgt jaarlijks, dus als je hond ouder wordt, zit je snel op een voor velen onbetaalbare premie. Ik heb mij nu genoodzaakt gezien een aanvullende verzekering af te sluiten. Kosten 714 euro per jaar. Conclusie is, dat Proteq zaken die vaak voorkomen en dus geld kosten schrapt, maar ook de zaken die weinig voorkomen. Slechts 3% van hun klanten gaan volgens Proteq meer dan 5 x per jaar naar de dierenarts, maar volgens Proteq gaan die zo vaak, dat dat toch veel geld kost. Hebben op alles een nietszeggend antwoord. Als je als klant alles van te voren kon plannen, had je geen verzekering nodig. Dus een argument dat nergens op slaat. Op dit moment, dus het moment waar nog lang niet alle klanten op de hoogte zijn van de wijzigingen (die krijg je pas bij de polisverlenging), zijn zij een tevredenheidsonderzoek begonnen. Niet netjes door een email met een link, maar de link is "verstopt" in b.v. een afhandelingsbrief van een declaratie, of een uitnodiging voor een uitje met de hond van 104 euro p.p. Velen zullen al blij zijn, dat zij de premie voor hun hond kunnen betalen. Niet elke klant zal deze mogelijkheid bemerken, dus zullen ook velen niet reageren. Het meetpunt is dus m.i. tactisch gekozen. Ook kun je vraagtekens plaatsen bij het daadwerkelijk plaatsen van kritiek. Ik heb mijn reactie n.l. nog niet vermeld gezien. Een flinke waarschuwing voor mensen met een jonge hond is op zijn plaats. Jaarlijks wordt 4% indexering toegepast, voorwaarden aangepast aan zaken die vaak voorkomen. Heb je op den duur een oudere hond, kun je een premie betalen die buiten alle proporties is. Bovendien is het onmogelijk van verzekering te veranderen. Sommige verzekeringen nemen zelfs honden van 8 jaar niet meer aan. Bovendien worden er gezondheidsvragen gesteld en is er een wachttermijn van 30 dagen. Dit had Proteq goed door. Zij pakken dus de oudere hond en zijn baas. Een oudere hond heeft in het algemeen meer zorg nodig dan een jonge hond, dus een advies om een verzekering te nemen die niet bol staat van de quasi sensitieve reclameboodschappen, maar die ook daadwerkelijk nut heeft. Een verzekering blijft een verzekering, maar Proteq spant de kroon in misleiding.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.