BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Misbruik persoonsgegevens

Bijdrage door gebruiker
08-11-2010
5 reacties
Op 5 januari 2009 ben ik verhuisd. Maar kreeg vorig jaar een brief van de deurwaarder MG de Jong dat er een bestelling is geplaatst op de site van Esprit vanuit mijn oude adres op 28 maart 2009 ter waarde van € 300,-. Onder mijn naam weliswaar.
Op de bestelbon die ik als kopie heb meegekregen van de deurwaarder staan wel emailadres en telefoonnummer van degene die kennelijk niet bestaat.

Na een aantal keer geschreven en gebeld te hebben met de deurwaarder hebben zij mij het advies gegeven om een uittreksel naar ze toe te sturen en aangifte te doen bij de politie.

Dit heb ik gedaan. Alleen hebben zij bij de politie hier geen proces verbaal van gemaakt maar een mutatie. Hiervan krijg je niks mee. Dit is zo omdat het om een civiele zaak gaat en geen strafrechtelijke zaak.

Daarna weer gebeld met deurwaarder en Esprit. Zij vertellen mij dat zij de zaak niet kunnen laten vallen tenzij ik met een rapport kom van de politie. Dat gaat dus niet!

Juridisch loket vertelt mij dat het goed mogelijk is dat er een dagvaarding komt.

Ik heb nu dus alles gedaan wat ik kon doen. Is er nog iets wat ik kan doen, zodat de deurwaarder en Esprit mij gelooft dat ik de bestelling niet hebt geplaatst?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.