Ik doe zaken met een drukkerij en ze hebben een fout gemaakt en willen dat ik meebetaal aan hun fout. Ik heb verder geen overeenkomst met hun gemaakt (toen ik pas hun klant werd), ben ik dan verplicht om mee te betalen aan een fout die ze hebben gemaakt. Het is namelijk zo: ik zelf geef magazines uit voor mijn opdrachtgevers, voor mijn opdrachtgevers zijn de magazines gratis en deze worden bekostigd door de leveranciers van hun die een advertentie in de magazines plaatsen. En nu heeft de drukkerij een advertentie vergeten te plaatsen, en bij enkele advertenties zijn grove tekstfouten gemaakt of een zin is niet meegedrukt. Dit bezorgt mijn bedrijf een slechte naam omdat ik de contactpersoon ben van mijn opdrachtgevers. En nu heb ik dus voorgesteld aan de drukker dt zij de magazines moeten herdrukken en dat ze zelf betalen voor hun fouten, dus voor de herdruk. En dit willen ze niet, ze willen dat ik een gedeelte mee betaal. Wat zijn mijn rechten hierin. Is het niet zo dat als een leverancier fouten maakt dat hij het dan moet herstellen onder zijn kosten? Ik kan het me niet voorstellen dat een klant moet betalen voor de fout van zijn leverancier. Graag zou ik advies willen over hoe ik hiermee moet omgaan. Is het verstandig dat ik bijvoorbeeld naar een andere leverancier ga of dat ik en overeenkomst moet maken voor een leverancier voortaan zodat ze mij nooit meer kunnen laten betalen voor hun fouten, terwijl dit de naam van mijn bedrijf ook nog schaad? Alvast bedankt voor uw reactie.