BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Microsoft en rabobank weigeren ongeautoriseerde betalingen terug te geven.

Bijdrage door gebruiker
09-03-2018
14 reacties

Tijdje geleden met mijn creditkaart een spel gekocht voor mijn minderjarige zoon, voor zijn verjaardig. Betaald met mijn creditkaart.het o
Ongeveer paar maanden later kreeg ik een overzicht van (ongeautoriseerde)afschrijvingen van mijn creditkaart. Een totaalbedrag van rond 900 euro bleek afgeschreven te zijn.

Mijn zoontje heeft tijdens een spel geklikt op het "kopen van fiches" , niet wetende dat het om "betaalde" fiches zou gaan. Hij dacht het bij het spel hoorde. Iedere keer als hij hierop klikte, werd automatisch via mijn creditcard een bedrag afgeschreven. Dit over een looptijd van tweee maanden.

Na dit ontdekt te hebben, is mijn creditcard gelijk geblokkeerd. Contact opgenomen met Microsoft. Microsoft wil niet meewerken en geeft aan dat het
eigen keuzes zijn geweest, en dat het om een betaalde dienst gaat.

Ben het hier niet mee eens, heb nooit toestemming hiervoor verleend, en kan mijn (minderjarige) zoon dit ook niet aanrekenen. Hij dacht een spel te spelen, en had niet door dat door te klikken op "kopen" het ook daadwerkelijk ging op betaalde dienst.

Microsoft werkt dus niet meen en wil niets terugbetalen.
Echter, ook de RABO bank wil niet meewerken en geeft geen geld retour. De RABO zegt dat ik (als volwassene) zelf mijn creditcard heb laten koppelen aan Microsoft. En dat ik hier zelf voor gekozen heb.

Ik heb het hier natuurlijk mee oneens.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt, en is er iemand die weet hoe ik toch nog iets kan proberen terug te krijgen? Het gaat om veel geld.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.