BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt garantie

Bijdrage door gebruiker
07-09-2012
191 keer bekeken
9 reacties
Een tijdje geleden stond ik in de rij van de media markt en daar hoorde ik het verhaal van een man die een navigatie met daarop kaarten van heel europa erop had gekocht in duitsland. Hij was namelijk bezig met een roadtrip door europa en was begonnen in duitsland. De navigatie werkte prima in Duitsland maar toen ze Nederland binnen reden wist de navigatie niet meer waar ze waren, ze zijn daarna doorgereden omdat ze op tijd bij het hotel moesten en zijn de dag daarop naar een mediamarkt in nederland gegaaan.
Die vertelde dat ze bij de mediamarkt duitsland moesten zijn omdat de garantie niet grensoverschrijdend is en ze meneer geen vervangend apparaat konden bieden, of konden maken omdat ze het merk zelf niet verkochten.
De klant antwoorden dat in de voorwaarden staat van de mediamarkt dat als een apparaat binnen 2 weken kapot is de klant zijn geld terug krijgt. de medewerker antwoorden dat dat inderdaad zo is maar aangezien het product in een ander land is gekocht dat dat niet geldt, en omdat ze het merk navigatie zelf niet verkochten konden ze hem al helemaal niet helpen. Mijn vraag is: Is het inderdaad zo dat als iets kapot gaat je het niet bij dezelfde winkel terug kan brengen in een ander land? want de garantie wet is een europese wet, en de algemene voorwaarden van beide mediamarkten in nederland en in duitsland zegt hetzelfde over binnen 2 weken kapot geldt terug.
Ik vond het allemaal een vreemd verhaal aangezien de medewerker kon constateren dat het apparaat inderdaad niet werkt zoals zou moeten, en het binnen 2 weken is.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.