BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

mag gemeente mij verwijtbaar stellen bij aanvraag uitkering voor teveel uitgegeven

Bijdrage door gebruiker
05-02-2012
81 keer bekeken
11 reacties
ik heb een bijstandsuitkering aangevraagd. de gemeente heeft mijn papieren ingezien en verwijt mij nu dat ik het afgelopen jaar meer dan het toegestane bedrag per maand heb uitgegeven en dus te duur geleefd heb. Nu krijg ik straks een uitkering als LENING thv ong.10.000 Euro. Mijn vraag is: mag dit?
de gemeente laat namelijk na op haar website te melden dat je bij aanvraag van een bijstanduitkering ook verwijtbaar gesteld kan worden en dat er blijkbaar een maximum bedrag is dat je het jaar voorafgaande aan die uitkering uit mag geven( de regel zou zijn ong 1,5 keer de hoogte van de uitkering, maar de werkelijke hoogte is mij niet eens duidelijk. Ik beroep mij steeds op het feit dat ik niet van die regel wist, maar krijg het standaard antwoord: de burger wordt geacht de wet te kennen. De gemeente duwt mij nu opzettelijk in de schuld terwijl zij nalaat haar burgers hier duidelijk over te informeren.
Daarbij: mag de gemeente wel bepalen hoeveel ik van mijn eigen geld uit mag geven?
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)