BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een tandarts €100,- vragen als iemand een afspraak vergeet?

Bijdrage door gebruiker
29-01-2008
7 reacties

Hallo

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren een rekening binnen van €100,- voor het niet (na)komen van een afspraak voor een behandeling. Ik lag i.v.m. ziekte op bed en belde de assistente terug met de vraag of ik alsnog moest komen. Volgens de tandarts hoefde dat niet omdat zijn dagschema dan teveel zou uitlopen. Hij heeft ongeveer 10-15 minuten geen clienten gehad door mijn niet op komen dagen. Ik heb mijn excuses aangeboden en dacht dat het hiermede, ook i.v.m. de ziekte wel klaar zou zijn. Die €100,- staat dan toch helemaal niet in verhouding? Ik heb bij andere tandartsen geinformeerd en zij hanteerden veel redelijker prijzen, van 0, (kan een keer gebeuren) tot €22,50. De toen gemaakte afspraak werd door hun zelf trouwens afgebeld i.v.m. een spoedgeval. Althans, ik belde om voor de zekerheid te vragen of ik de tijd correct had en vervolgens vroeg de asssitente of de afspraak weer verzet kon worden.Ik heb dus weer een nieuwe afspraak gemaakt zonder te morren of klagen. Als ik niet gebeld had was ik dus w.s. voor niets gekomen en dat zou dan wel zo maar kunnen? Heeft iemand ervaring hiermee? Mag de tandarts zo'n belachelijk hoog bedrag vragen voor 10 minuten geen werk?????? Groetjes Marion

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.