BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een incassobureau zomaar fouten maken?

Bijdrage door gebruiker
01-04-2016
11 reacties
In september 2015 werd er loonbeslag opgelegd door GGN (dit kreeg ik via mijn werkgever te horen en kwam volledig uit de lucht vallen) over een zogenaam openstaande rekening. Na veel moeite GGN aan de telefoon kunnen krijgen, uiteindelijk na veel contactpogingen mijnerzijds en (toesturen van bewijsstukken) weinig antwoorden GGN, een klacht geplaatst op Klacht.nl. Dan krijg je dus we snel een reactie, en op 6 oktober een brief gekregenmet een excuus voor de administratieve fout, loonbeslag zou worden terugbetaald en dossier weer worden gesloten. Ok, kan gebeuren denk je dan nog, maar leuk was het niet. Maar afgesloten???

Vanochtend ligt er een brief op de mat "Voorkom verkoop auto op 28 april a.s., neem szm contact op". Blijkt dat het dossier helemaal niet is afgesloten c.q. weer is heropend, en men vindt dat er nu beslag op mijn auto kan worden gelegd, dit openbaar gemaakt kan worden door melding in de krant en een ophanging/meldingop de deur van mijn huis en de auto.

Uiteraard heb ik gelijk GGN gebeld, na heel lang wachten werd er opgenomen, ik heb achtereenvolgens 2 dames gesproken die mij verwezen naar een derde persoon, die niet bereikbaar was, men zou contact met mij opnemen. Vanwege de voorgeschiedenis heb ik daar nu weinig vertrouwen in.

Dit is werkelijk ongelooflijk, kan een incassobureau zomaar zijn gang gaan en deze fouten maken, beslag leggen op loon en auto zonder enige vooraankondiging, mij publiekelijk 'te schande' maken terwijl je niets fout hebt gedaan en geen openstaande 'vorderingen' hebt?

Wat kan ik hier nog aan doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.