BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

mag een bedrijf zo maar een naheffing sturen?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
29-09-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

Ik heb twee jaar lang een abonnement gehad op 12move internet(van Tiscali). Gisteren ontving ik deze brief per post:

Uit onze administratie is gebleken dat er nog facturen openstaan.Wij hebben u reeds per e-mail geïnformeerd echter tot op heden hebben wij geen betaling ontvangen. Het bedrag is 269,55 €.

Wellicht is het niet gelukt om het factuurbedrag automatisch van uw rekening af te schrijven.De reden hiervan is ons onbekend.

Wij verzoeken u om de gehele openstaande vordering binnen 10 dagen over te maken naar rekeningnummer xxxxx onder vermelding van uw klantcode.Het uitblijven van betaling zal er toe leiden dat de vordering wordt overgedragen aan ons incassobureau en uw produkten worden afgesloten.

Ik heb nooit gemerkt dat deze mmandbedragen die automatisch zouden worden afgeboekt, niet werden afgeboekt.Het gaat om diverse maanden sinds oktober 2005 tot juni 2006.

Ik had geen saldo-tekort,want dat heb ik nooit.De fout ligt dus gewoon duidelijk bij dit bedrijf zelf. Ik heb geen enkele connectie meer met dit bedrijf, dus angst voor afsluiting heb ik niet. Dat ze mij eerder hebben gemaild, is onzin, want ik heb sinds ik bij hen weg ben een bij hen onbekend e-mailadres.Het is dus flauwekul om te stellen dat ik niet heb gereageerd.Immers het oude e-mailadres is direct buiten werking gesteld na beïndiging van de verbintenis.Dus mijn vraag is: waar hebben ze die mail dan heen gestuurd?

Een telefoonnummer staat uiteraard nietin de brief, dus ik kan ze niet bereiken.

Ik vindt het brutaal om nu in 10 dagen deze betaling op te eisen.Ik ben best bereid tot betaling van een groot deel van het bedrag, echter niet alles: ik heb in de maanden voorafgaand aan de beeïndiging van de verbintenis,een hele hoop ellende gehad met mijn aansluiting en heb bakken met geld moeten uitgeven aan telefoonkosten, zonder dat daadwerkelijk mijn probleem werd opgelost. Dus als ik ga betalen, wil ik een evenredig bedrag inhouden aan schadevergoeding, voor de kosten die ik heb gemaakt, maar waar men nooit of te nimmer op terugkomt.

Weet iemand of ik enig recht van spreken heb in deze, of ben ik verplicht dit bedrag zo snelte betalen??

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.