Hopenlijk kunnen jullie me helpen met het volgende:
Vorig jaar ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen en heb hier een jaarcontract gekregen.Dit contract eindigd op 1 April van dit jaar en word niet verlengd. Nu heeft mijn werkgever mij eind december verzocht om een beindigings contract te tekenen. In dit contract stelde hij voor om de maand Januari nog te betalen terwijl ik hiervoor geen arbeid meer hoefde te verrichten en dit zou dan einde contract zijn. In de maanden februari en maart zou ik dus geen inkomen meer krijgen. Aangezien ik nog geen andere baan had heb ik dit contract niet getekend.
Vandaag heb ik wederom een gesprek met hem gehad en heeft hij aangegeven dat hij liever heeft dat ik niet meer kom werken. Hij heeft mij dan ook naar huis gestuurd en gezegd dat hij mij ziek gaat melden.
Eigenlijk vind ik dit een rare gang van zaken en daarom ook mijn vraag: Mag dit zomaar en wat kunnen eventueel de gevolgen zijn voor mij?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Theo