BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag Bol in deze situatie weigeren cadeautegoed naar mijn rekening over te maken?

Bijdrage door gebruiker
22-06-2025
3040 keer bekeken
15 reacties

Ik bestelde een campingtafel bij Bol.com voor 60 euro en betaalde met 20 tegoedbon en 40 van de rekening.

Er werd een fout product geleverd. Direct gebeld met de klantenservice, de enige oplossing is om het product terug te sturen en zelf een nieuwe te kopen.

Het zou 14 dagen duren voordat het geld teruggestort werd. Ik zou met 7 dagen op kampeervakantie gaan, dus wachten was voor mij geen optie. Ik heb de 2e tafel alvast volledig voorgeschoten (in mijn beleving was het voorschieten, ik had het product immers al een keer gekocht).

Bij de terugbetaling werd er 40 op de rekening en 20 op tegoed/account teruggestort. Zoals betaald.

Nu snap ik dat het een automatische systeem is, maar ik heb bij Bol dezelfde tafel gekocht, waar ik de bonnen voor wilde gebruiken. Nu verplicht Bol mij om daar weer iets aan te schaffen voor die 20 euro tegoed.

De tafel is gebruikt, die kan ik niet terugbrengen.

Ze weigeren om het tegoed op de rekening over te maken. Mag Bol dit inderdaad weigeren? Kan ik deze situatie niet zien als het omruilen van een product tegen dezelfde voorwaarden?

Ik zou graag die €20 weer terug op de rekening krijgen ipv dat ik nu weer iets bij bol moet bestellen.

(ik weet ondertussen dat achteraf betalen met tegoedbonnen niet kan, dus dat was geen oplossing geweest).

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.