Ik heb een lekkage in huis laten verhelpen door een klein loodgieters bedrijf. Ze kwamen snel en hebben keurig werk afgeleverd. Een deel van de herstelwerkzaamheden vallen echter onder mijn verzekering. Mijn verzekering vergoedt een deel van de gemaakte kosten als ik een gespecificeerde factuur kan overleggen. Een factuur waarin het totaal bedrag wordt uitgesplitst naar uren hak- en breekwerk, uren reparatie en kosten gebruikte materialen.
Ik heb het bedrijf aan de deur via pin betaald. Ik kreeg een kwitantie. De man beloofde mij de gespecificeerde factuur na te sturen. Dat staat ook op de kwitantie. Maar ik ben nu 2 maanden verder...
Ik heb meerdere e-mails gestuurd en bel het bedrijf inmiddels bijna elke dag. Ze beloven elke keer (als ik uberhaupt contact krijg) er werk van te maken. Maar er zijn ook steeds smoesjes zoals vakantie, ziekte, drukte, geen internetverbinding, computercrash, kapotte auto, je kunt het zo gek niet bedenken.
Hoewel ik de dame in kwestie het liefst door de telefoon zou trekken, probeer ik vriendelijk te blijven en te zoeken naar een oplossing. Maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen dat ik die factuur ooit ga krijgen.
Moet ik me dit geld dat ik bij mijn verzekering zou kunnen claimen (300 euro) nu door de neus laten boren? Of gewoon door gaan met stalken? Of kan ik het bedrijf nog op een bepaalde manier dwingen mij die factuur te sturen? Heb ik rechten?
Weet iemand raad?