BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

LOI - Één en al ellende.

Bijdrage door gebruiker
08-08-2017
165 keer bekeken
7 reacties
Beste Forummers,

Sinds Juni 2016 student aan de LOI.

Bij de kennismakingsopdracht begonnen al de problemen: je moest dingen doen die niet in de opdracht stonden.

Daarna gestart met de theorieboeken van de LOI. Die staan vol met fouten. 300.000 delen door 95.000 is 4. Geloven ze het zelf? En ook veel foute informatie, waarvan zelfs ik als student meteen zie dat het niet klopt.

Tijdens het werken in mijn tweede boek krijg ik een mail dat de hele opleiding zal gaan veranderen. Stond dat we moesten wachten op verdere details, want die zouden we later krijgen.

Anderhalve maand later krijg ik een bericht met een link naar informatie en de mededeling dat er ook documenten per post zouden komen. De link bracht me naar de hoofdpagina. Dan maar wachten op de brief. Stond een heel overzicht van alles wat er ging veranderen: NIETS bleef hetzelfde. Van een stuk of 5 modules stond er een datum van wanneer het laatste examenmoment was. Niet van de modules waar ik mee bezig was...De coach wist van niets, moest de klantenservice maar proberen. Die wisten het wel, maar waarom zetten ze dat dan niet in de brief? Maargoed, onhaalbare datum.

Ik rijk naar de klachtencommissie op 23 Juni en geef meteen al mijn problemen aan:
- Coach antwoord laat;
- Coach weet mij bijna niets te vertellen;
- Inleveropdrachten waarvan de opdracht niet compleet is;
- Fouten in de lesstof;
- Achterhouden van informatie (Geen laatste examen momenten opgegeven van alle modules, maar die data wel weten).

Ik geef ook meteen te kennen dat ik het niet meer zie zitten met de opleiding. Dat het me allemaal geld kost en dat het nu allemaal weggegooid geld is.

De klantenservice gebeld. Ik heb ze gezegt dat ik de opeleiding wilde stopzetten. Dit kan niet telefonisch, alleen via mail. Ze zou wel een aantekening maken dat ik de opleiding stop wilde zetten. Direct op de mail gezet dat ik de opelding wilde stoppen. Het antwoord: Ik was te laat met het opzeggen. Moest nog een jaar meedoen, want het nieuwe jaar was 5 Juli ingegaan voor mij. Je schijnt alles alleen jaarlijks op te kunnen zeggen.

Meteen weer gebeld. Ik zeg moet je eens luisteren, op 23 Juni heb ik al aangegeven in mijn e-mail dat ik de opleiding niet meer zie zitten. Deze mail hebben jullie doorgestuurd naar de klachtencommissie. Dus ik wil dat de opleiding PER DIRECT wordt stop gezet. De mevrouw zocht het na en zei dat ze inderdaad ziet dat ik de opleiding wenste te beëindigen, ze zou de opzegging doorgeven aan de betreffende afdeling.

Vandaag, 8 Augustus: mail. Ik kan de opleiding niet beëindigen, want dat had vóór 5 mei 2017 gemoeten en dat is niet gebeurt. Weer gebeld. Mevrouw zei niets voor me te kunnen doen en dat ik maar weer af moest wachten op de reactie op de mail. Ik zeg zo blijven we aan de gang. De ene zegt dit, de andere zegt dat, dan gaat er weer een week overheen, dan weer drie weken, ik ben er klaar mee.

Contact met mensen hogerop konden ze me niet geven.

Dus hierbij, mijn probleem. Iemand een idee hoe ik van de opleiding af kom? Ik ga niet betalen voor iets waar ik niets aan heb. Heb dus ook al twee maanden de rekeningen niet betaald, want ik wil van die opleiding af zijn. Alle boeken heb ik al in een grote doos zitten, die ik zo terug kan sturen naar de LOI.

Kan ik voor deze kwestie juridische hulp krijgen ergens of moet ik maar accepteren dat het zo is? Ik denk dat jullie ook wel begrijpen dat ik hier helemaal klaar mee ben en per direct van de opleiding af wil zijn.

Hoor graag jullie reacties.

Met vriendelijke Groet,
Ferdinand.V
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.