Vorig jaar ben ik lid geworden bij parship.
dit was een lidmaatshap van 1 jaar.
in november 2010 heb ik rond de 28ste parship schriftelijk kenbaar gemaakt dat ik geen lidmaatschap meer wenste bij hun.
gewoon een nette normale brief.
Maar tot grote verbazing van mij werd eind december 2010
358 euro van mijn rekening gehaald door parship.
ik heb het geld terug gevorderd en mijn bank rekening geblokkeerd voor parship.
gelijk ook een email via hun website gestuurd bij hun klanten service en kenbaar gemaakt waarom ik mijn geld terug heb laten storten.
toen kreeg ik me eerste emailtje terug waarin parship beweerde dat ze totaal niets van mijn opzegging af wisten en ik maar moest betalen.
ik toen op dat emailtje gereageerd uitgelegd dat ik dus schriftelijk heb kenbaar gemaakt dat ik niet meer lid wenste te zijn.
toen een paar emails verder kon ik ineens korting krijgen van ze van wel 50% en verplicht was te betalen
even deze citaat uit hun email erbij:
"U kunt ons er niet voor verantwoordelijk houden dat uw brief niet is aangekomen. Wij vragen u om een verzendbewijs en als u dat niet kunt tonen gaan wij er vanuit dat de brief niet is verstuurd."
toen heb ik ze ook vermeld dat ze bij de TNT de post niet door de scanner halen en kopieeren.
ok toen dacht ik laat ik redelijk zijn en hun dit aanbod doen:
ik betaal ze 3 maanden want ik vond 6 maanden betalen voor iets wat ik niet gebruik en heb opgezegd te veel.
Dan krijg je een leuk emailtje terug met daarin in het kort vermeld dat ik maar moet betalen en niet moet klagen.
en dat hun niets afweten van mijn opzegging.
Maar na wat onderzoek op internet , gewoon simple via google , kwam ik er achter dat ik niet de enigste ben in nederland waarbij dit gebeurt.
Het is even een heel verhaal maar mijn vraag is:
Wat voor stappen moet ik hier tegen gaan ondernemen?
Ze kunnen drie maanden van me krijgen, als ik zo van hun af ben, maar ik ben niet vanplan om bijna 200 euro te gaan betalen voor iets waar ik niet meer lid van ben en niet meer gebruik.