BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Lekkende Belisol kozijnen horen bij deze tijd van klimaatverandering.

Bijdrage door gebruiker
17-04-2020
542 keer bekeken
7 reacties
Afbeelding bij deze post - Lekkende Belisol kozijnen horen bij deze tijd van klimaatverandering.

In het kader van de verduurzaming heeft Belisol Dronten in april 2014 in de persoon van [edit-redactie] houten kozijnen met dubbel glas bij ons op enkele etages geplaatst voor een bedrag van

euro 13.700,00.

Wij zijn via internet in contact gebracht met deze showroom via de website van Belisol.

Hierop wordt geadverteerd met lovende recensies, uitmuntende dienstverlening en jarenlange garantie. Landelijk Directeur [edit-redactie] stelt naar aanleiding van een omzetgroei van maar liefst 25% in 2018 tevreden vast”: “Deze puur organische groei bevestigt dat de focus van Belisol op delighted customers en hen ontzorgen nog steeds de juiste is.”

Wij verwachten van onze ondernemers dat zij klanten consequent tevreden stemmen. Het ondernemerschap moet in hun DNA zitten. Ze geloven dat je business pas succesvol is, als je de klant écht kunt ontzorgen. Dat leidt ertoe dat klanten op gaan treden als ambassadeurs van je bedrijf en een betere promotie is er niet. Ondernemers die zich er niet prettig bij voelen om die extra stap te zetten, zijn bij ons helaas niet aan het juiste adres. Daarnaast zoeken we mensen die eerlijk zijn, een no-nonsense-mentaliteit hebben en resultaatgericht zijn.

Direct na plaatsing waren er al diverse problemen zoals beschadigingen die bijgewerkt werden met een totaal andere kleur verf. De ruimte tussen de lekdorpels en kozijnen werd opgevuld met een enorme hoeveelheid kit. Dit was volgens de monteur heel gebruikelijk. De glasoppervlakte van de ruiten bleek ook nog eens kleiner geworden dan de originele ramen terwijl dit absoluut onnodig is.

Nog geen 6 jaren later liggen er ineens grote hoeveelheden water binnen op de vensterbanken. Voor deze lekkage hebben wij meerdere malen telefonisch en schriftelijk (via het contactformulier, digitale en normale post) een beroep hebben gedaan op de lopende garantie.

Maandenlang is er totaal niet gereageerd door Belisol Dronten en ook niet door het hoofdkantoor in België.

Het blijkt dat Belisol een franchiseformule hanteert die voor een consument totaal onduidelijk is. Personen en vestigingen (waar wij destijds zaken mee hebben gedaan en die nu nog steeds werkzaam zijn onder de Belisol vlag) verschuilen zich achter Holding’s, BV’s en faillissementen om hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Ook het hoofdkantoor geeft stelselmatig geen gehoor en voelt zich totaal niet verantwoordelijk.

Uiteindelijk is er na zeer lang aandringen maanden later uit “coulance” een medewerker langs geweest die totaal niet geïnstrueerd was. Deze monteur heeft de lekkende ramen gesteld. Hij zou gaan overleggen met [edit-redactie] over de door de lekkage ontstane schade en contact houden over de vervolgstappen.

Toen wij, omdat de lekkage nog steeds niet verholpen bleek te zijn zelf maar weer contact opnamen, werd er door verkoper [edit-redactie] gevraagd of wij wisten dat het de afgelopen tijd heel erg gestormd heeft. Het was dus niet zo gek dat er ramen lekken....

De stormen worden door de klimaatverandering steeds heviger en dit hoort daarbij....

Bij ons lekken echter alleen de Belisol kozijnen en de op andere etages nog aanwezige oude enkel glas ramen uit 1908 hebben nog nooit gelekt!

Uit “coulance” is er nu al een monteur langs geweest en die heeft alles nagelopen en goed bevonden.

Een product dat je bij de ene Albert Heijn hebt gekocht kun je ook niet naar een andere Albert Heijn terugbrengen aldus de heer [edit-redactie] . Voor de rest moeten wij het zelf maar uitzoeken.

Er klopt dus totaal niets van het hierboven gekopieerde verkoopverhaal van de landelijk directeur van Belisol!

Deze review is geschreven om nieuwe consumenten te waarschuwen vooral niet in zee te gaan met dit bedrijf. Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

Na de plaatsing van de kozijnen wordt je als klant gewoonweg genegeerd, kun je door juridische franchise constructies geen beroep meer doen op de jarenlange garantie waar door Belisol mee wordt geadverteerd. Ook het hoofdkantoor van Belisol voelt zich niet verantwoordelijk en laat je als klant volledig in de kou staan. Lekkende Belisol kozijnen horen er nu eenmaal bij in deze tijd van klimaatverandering……

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.