Op 13 januari 2015 hebben wij een lekkage in de badkamer gemeld bij de VVE. Sinds die tijd alleen maar gedonder. Er werd gelijk van alles beloofd dat er loodgieters zouden komen, mensen om het te herstellen (tenslotte zijn de kosten niet voor ons maar voor de VVE omdat het dak lek was). Allerlei mensen hier over de vloer geweest: aannemer, mensen van de VVE, schade expert van de opstalverzekering, werklui. Na veel gedoe pas 11 februari een loodgieter geweest die nieuwe dakbedekking heeft gelegd wat de lekkage verhielp. Maar nu de binnen de gevolgen nog 'opruimen'. Weer na veel gedoe is pas 27 februari het plafond er uit gesloopt en de schimmel behandeld. Nu blijkt dat de opstalverzekering niet gaat betalen aan de VVE en zitten wij met een open plafond in de badkamer en bijkeuken. Er wordt elke keer beloofd dat de aannemer gaat bellen, maar die belt dus niet. Ben in staat om zelf een aannemer in de armen te nemen de rekening naar de VVE te sturen, maar mag ik dit doen?
En hoe zit het met de vloer. Gevolg is dat het laminaat nu helemaal krom staat van het water en er zijn met het slopen van het dak tegels in de badkamer stuk gegaan. Is dit ook voor rekening van de VVE? Zij zeggen zelf dat het onder mijn inboedel valt, maar zij hebben niet op tijd gehandeld.
Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen met advies over welke rechten wij hebben.
Bij voorbaat dank,
Marieke