Hallo allemaal,
Vandaag mijn bankzaken weer afgehandeld en ondertussen ook even een blik geworpen op mijn spaarrekening. Wat mijn opviel is dat de rente op mijn spaarrekening de afgelopen 3 maanden met 0,6% is gedaald. De basisrente staat nu op 2,3%. De bonusrente, als het geld 3 maand blijft staant is 0,6%. Dat levert niet veel op, zeker als je bedenkt dat er ook nog eens 1,2% belasting over een deel betaald moet worden.
Als je op independer kijkt komen de meeste spaarrekeningen een stuk hoger uit: 4,5% komt regelmatig voor. Ook deposito, het geld kan best een periode vaststaan, is aantrekken met percentages richting de 5%.
Maar doe ik er handig aan nu te switchen van bank? Of is dat vragen om problemen?
Iemand ideeen?
Tnx
Robbert