Hallo Allemaal,
Ik zit al een tijdje met deze vraag en had nu even de tijd om deze eens in de groep te gooien.
Mijn zusje heeft een lidmaatschap bij een zonnebankstudio. De abonnementskosten worden maandelijks via automatische incasso afgeschreven. Nu gebeurt het zo af en toe weleens dat zij als student geen geld op haar rekening heeft staan, er kan dan geen incasso plaatsvinden. Ik moet hierbij vermelden dat iedere maand de incasso op een andere datum wordt afgeschreven. Er is dus geen patroon te vinden om rekening te houden dat de zonnebank wel succesvol kan incasseren.
De desbetreffende zonnebankstudio probeert het dan na enige dagen opnieuw maar brengt dan ook direct extra kosten van 9,95 in rekening. Dit vermelden zij ook netjes in de algemene voorwaarden. En bij het contract wordt ook verwezen naar deze algemene voorwaarden. De receptionist verwijst hier ook naar. Zegt wel veel klachten hierover te krijgen maar er niets mee te kunnen.
Ondanks dat dit in de algemene voorwaarden staat, kan je na 1 mislukte automatische incasso toch niet gelijk 9,95 in rekening brengen? Ik persoonlijk vind het een hoog bedrag. Het is meer dan de helft van wat het abonnement kost.
Ben benieuwd of men hier meer ervaringen mee heeft. Het is in 2 jaar tijd een keer of 5 gebeurt. Hoop geld dus.
Bij voorbaat dank voor de reacties!