Ik heb onlangs pech gehad met mijn auto, waarbij ik dacht hulp te hebben van de ANWB. Jammer genoeg betaal ik als klant al jaren abonneegeld. Echter die dag kwam ik erachter dat ik geen lid was maar mijn medebewoonster wel. We gebruiken allebei dezelfde auto, wonen op 1 adres maar je moet als persoon apart lid zijn. Dus dubbel betalen voor 1 auto. Nu ben ik gedwongen lid te worden anders werd er niet geholpen. Dus je stemt in op het telefoongesprek met de alarmcentrale want je wilt toch weg.
Nu ben ik de dag later gaan bellen en uitleg gevraagd waar ik tot op heden niet mee eens ben. Ik heb toen direct mijn abonnement stoptgezet en was hier van mening dat ik niet recht vond dubbel verzekerd te zijn. Moet zeggen we hebben allebei het lidmaatschap opgezegd. (ik dus de dag erna). Nu beroep ik mij op het recht van telefonisch verkoop. Zo ik van mening ben valt ook dit onder het wetsartikel. Klachtenafhandeling van de ANWB zegt dit is niet zo en je kan je daar niet op beroepen. Hem gezegd dat ik de voorrijkosten betaal maar niet het lidmaatschap. Want die moet ik volgens hem verplicht betalen, de voorwaarden heb ik nooit ontvangen. NIET OP MIJN NAAM.
En dan het volgende ik vraag de telefoongesprekken per brief op. Men geeft aan dat dit op een andere manier moet. Men wil dus geen inzage geven in MIJN gegevens. Volgens mij gaat men dan ook hier buiten de wet om. Ik vind dat een ANWB als overheidsorgaan (tenminste la sik het zo mag zien want zij zijn toch een belangrijk adviesorgaan van de overheid), als bedrijf zich niet boven de wet dient te houden. (ik zet nu dan wel wat frustratie weg in deze vraag maar goed ik hoop dat men daarbuiten om leest).