Hallo,
Mijn vrouw en ik hebben een ring gekocht in een juwelierszaak. De afspraak was om een oude ring in te leveren en hier een bedrag bij te betalen van 1500 (aanbetaling van 900 euro en 200 euro per maand voor 3 maanden, hiervoor heb ik een bonnetje ondertekend). We hebben zaterdag om 17.00 de aanbetaling gedaan. Toen we thuis kwamen kreeg mijn vrouw enorme spijt en realiseerde ze zich dat ze geen afstand kon doen van haar oude ring. De volgende dag (koopzondag) ben ik terug gegaan naar de winkel om de situatie uit te leggen. De verkoper heeft aangegeven dat hij erover na moet denken omdat hij nu 1500 euro misloopt. Op de bon of in de winkel staat nergens gemeld dat geld terug geen optie is.
Ik wil alvast wat informatie inwinnen over mijn mogelijkheden indien hij weigert het geld terug te geven.
In principe is er nog niks geleverd, de ring is nog niet op maat gemaakt of gereinigd. Er zijn dus nog geen handelingen verricht door de verkopende partij. Daarnaast is het zo dat we op internet informatie vonden die tegenspreekt wat de verkoper ons heeft verteld. De diamant waar het om gaat heeft een lichte verkleuring, volgens de verkoper had dit geen invloed op de waarde of de kwaliteit van de steen.
Vanuit ons standpunt is er weliswaar een koop gesloten maar gezien de termijn waarop wij reclameerden lijkt het ons niet meer dan redelijk om alles ongedaan te maken. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt