In juni 2006 hebben mijn schoonouders een nieuwe keuken, incl. (inbouw)apparatuur gekocht bij de Keukenkampioen in Woerden.
Na het ontdooien van de koelkast, op 14 december 2006, hield de koelkast er helemaal mee op. Voorheen geen problemen gehad.
Ze hebben gelijk contact opgenomen met de Keukenkampioen voor de reparatie. Zij moesten toen bellen naar Indesit (de fabrikant) en daar kregen ze een nummer voor de reparateur (dat ging dus van Indesit uit). Op 22 december heeft een monteur er een nieuwe thermostaat ingezet en kwam tot de conclusie dat de compressor kapot was. Die kon volgens hem niet eerder geleverd worden dan 8 januari, omdat de onderdelen uit Italie moesten komen.
Die compressor is er op 11 januari 2007 ingezet, de koelkast leek het weer te doen. Na 8 uur draaien viel de koelkast wederom helemaal uit. Als je aan de thermostaat draait en je zet hem op stand 3, slaat hij uit. De temperatuur stijgt ipv 7 naar 9 graden of naar 3/4 graden. Het vriesvak gaat 30 graden vriezen.... Mijn schoonvader heeft er een nieuwe thermometer ingedaan, speciaal voor vriezers. Deze troffen zij vanochtend door midden gebroken aan.....
Zij hebben 2 jaar garantie op de koelkast, maar de Indesit staat ze niet vriendelijk te woord aan de telefoon. Volgens de Keukenkampioen moeten zij van hun maar een nieuwe koelkast aannemen, deze op internet te koop zetten en dan kunnen zij een ander merk, tegen betaling van de inkoopsprijs, krijgen.
Dit klopt toch van geen kant????!!
Ik heb al geadviseerd dat ze hun rechtsbijstand verzekering erop af moeten sturen, want volgens mij is de Keukenkampioen gewoon verplicht om hun een nieuwe koelkast te leveren, wanneer dit steeds problemen blijft opleveren. Daarnaast vind ik het vreemd dat ze contact moeten zoeken met Indesit, de fabrikant, aangezien de leverancier toch verantwoordelijk is voor een goede aflevering van een kwaliteitsproduct?
Graag jullie reactie.
Vriendelijk bedankt.