Albert Heijn Cadeaukaarten: Ondeugdelijk/Misleidend
Geachte Forumleden,
Ik heb Albert Heijn Cadeaukaarten gekregen om boodschappen te kunnen doen bij Albert Heijn winkels. Het totaal bedrag van € 500,-.(10 x € 50,- per kaart).
De Albert Heijn Cadeaukaarten kunnen enkel en alleen fysiek in de Albert Heijn winkels (Nederland en België) worden verzilverd en ingeleverd.
Begin december 2020 ben ik helaas bij de kassa van Albert Heijn geconfronteerd dat ik met de Albert Heijn Cadeaukaart de boodschappen niet kon betalen. Er is gevraagd om het aankoopbewijs omdat de geldigheid niet kon worden gecontroleerd. Het aankoopbewijs had ik niet omdat ik ze cadeau heb gekregen. Vervolgens ben ik met de gevonden aankoopbewijzen terug naar Albert Heijn gegaan. Volgens Albert Heijn zou de Cadeaukaarten ongeveer 2,5 week geleden zijn verlopen.
Er staat op de Albert Heijn Cadeaukaart dat de Albert Heijn Cadeaukaart drie jaar geldig is na de aankoop.
Het probleem is dat er op de Albert Heijn Cadeaukaarten geen enkele datum staat vermeld. De begindatum en einddatum kunnen niet worden gecontroleerd. Ook het saldo kan een consument niet controleren, maar een medewerker van Albert Heijn.
Volgens de consumenten bond is een cadeaukaart ONBEPERKT geldig als er niets op de cadeaukaart staat, dus als er geen uitgiftedatum en geen vervaldatum staat.
Echter Albert Heijn weigert de cadeaukaarten te verlengen. Dit is werkelijk onbegrijpelijk. Omdat België dezelfde Albert Heijn Cadeaukaarten wel met 6 maanden heeft verlengd, dus tot eind mei 2021 zijn de cadeaukaarten gewoon geldig. ( Zie link van News Belguim van 11 december 2020 (https://news.belgium.be/nl/covid-19-verlenging-van-de-geldigheidsduur-van-diverse-cheques))
Ik ben al ruim drie maanden hiermee bezig. Albert Heijn reageert niet op mijn e-mails. Het probleem heb ik tevens bij de Branchevereniging Cadeaukaarten Nederland voorgelegd, maar ze kunnen helaas niets voor mij betekenen.
Ik ben van mening dat een consument door het ondeugdelijke product van Albert Heijn misleid en gedupeerd wordt. Ik kom er dus niet uit met Albert Heijn. Het probleem wordt niet serieus genomen. Er is een voorstel gedaan van € 50,-. Dit terwijl de Albert Heijn Cadeaukaarten wettelijk onbeperkt geldig zijn.
De informatie via de website en de Algemene Voorwaarden zijn niet duidelijk. Naar mijn mening voldoen de Albert Heijn Cadeaukaarten niet aan de wettelijke regels.
Ik wordt op deze manier genoodzaakt om kosten te maken omdat Albert Heijn ten onrechte weigert de Cadeaukaarten te verlengen.
Ik zou graag willen vragen of Kassa dit probleem kan oppakken en mij kan helpen?
Guller (anoniem)