BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

kapotte schoenen

Bijdrage door gebruiker
13-09-2005
4 reacties

Ik heb een vraagje voor de experts op het gebied van consumentenrecht: 27 augustus heb ik een paar lederen laarzen gekocht bij een gerenommeerde schoenenzaak in Enschede, a 179,90. Anderhalve week en 5 dagen waarop ik de laarzen aan had later, keek ik eens goed naar de zolen, en zag dat de schoen aan de binnenzijde van mijn voeten was losgelaten van de zool. Enfin, ik terug naar de winkel, en ik moest de dag erna terugkomen omdat ze naar de schoenmaker werden gebracht. Toen ik ze weer op kwam halen bleek dat reparatie onmogelijk was, omdat het leer een beetje was ingescheurd en je reparatie bleef zien. De service was echter prima, en ik kreeg een fonkelnieuw paar mee naar huis. Nu, vandaag, heb ik deze nieuwe laarzen voor het eerst aan, al zo'n 3 uur, en zie ik dat de zool wederom loslaat, deze keer zowel aan de binnenzijde als de buitenzijde van mijn voeten.

Mijn vraag is nu; wat is de verplichting van de winkelier in deze? Ik ben namelijk woonachtig in Den Bosch, en ben het zat om voor een kapot paar schoenen op en neer te blijven rijden. Kan ik ze vragen om mijn geld terug te geven, of is de winkelier dit niet verplicht?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.