Mijn man kocht voor mij een nieuw horloge voor 219,-. Bij de aankoopheeft de verkoper tegen hem gezegd: "als het horloge mevrouw niet bevalt mag u er gewoon mee terug komen". Helaas was de aankoopniet helemaal mijn smaak, en ik wilde het horloge terugbrengen. Dit ook mede omdat we ons deze aankoop eingelijk niet konden veroorloven. De juwelier weigerde het horloige terug te nemen. Hij beriep zich daarbij op de kassabon, waarop staat "geen geld terug". Deze bon krijg je echter pas na de aankoop in handen, en vóór de koop is dit niet genoemd. Ook na uitleg van de situatie was hij niet bereid mij het geld terug te geven. Als redengaf hij op dat er administratieve kosten met terugboeking gepaard gaan. Ik bood nog aan om deze kosten voor mijn rekening te nemen, en dat het geld naar mij kon worden overgemaakt, zodat het niet ter plekke uit de kassa hoefde te worden gehaald. Antwoord bleef nee.Omruilen mocht eventueel nog, maar dan alleen voor een horloge van vergelijkbare prijs. Voor een duurder horloge zou ik geld bij moeten leggen. ( lijkt me logisch ), maar als ik een minder duur horloge zou uitzoeken zou ik het verschil in geld kwijt zijn.( lijkt mij minder logisch ) Een andere optie was een tegoedbon voor 219,-, die ik dan binnen een jaar volledig en in één keer zou moeten besteden. Mijn vraag : wat zijn in dit geval mijn rechten en plichten als consument ? Ik kan nergens vinden dat de juwelier verplicht is mij het geld tereug te geven, maar van enige service en klantgerichtheid lijkt in dit geval geen enkele sprake. Het liefst wil ik van het horloge af en elders iets anders uitzoeken. Bij deze juwelier wil ik niet meer terug !