Beste lezer,
Ik heb een vraag over mijn doorlopend kredieten.
Lang verhaal verhaal kort. In het verleden zooitje van mijn financiële zaken gemaakt en daar de laatste jaren mee aan het werk om het op te lossen. De losse rotzooi is opgeruimd nu alleen nog 2 doorlopende kredieten. Deze kredieten zijn overgedragen aan incasso bureaus omdat er in het verleden achterstand was ontstaan.
Nou is mijn vraag: kan het doorlopend krediet in handen liggen van een incasso bureau terwijl het doorlopend krediet nog niet ontbonden is en je maandelijks nog steeds een hoge rente en aflossing betaald aan de kredietverstrekker? Ik krijg nog steeds een maandelijks afschrift van de kredietverstrekker.
Mijn 2e doorlopende krediet daar ontvang ik geen afschriften meer van en verloopt alle communicatie via het incasso bureau en daar heb ik ook het idee dat ik meer aflos en minder rente betaal.
Ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden.