BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kaarten U2 te duur

Bijdrage door gebruiker
27-07-2009
2 reacties

Ik ben afgelopen dinsdag 21 juli bij het concert van U2 geweest. Wij hadden kaarten besteld via onlineticketshop, dit al in de voorverkoop. Wij waren in de veronderstelling dat we via een officieel verkoop punt de kaarten bematigd hadden. Daarbij wilden we een zeer goede plaats en dicht bij U2 zitten. Dit kon allemaal en we betaalden 269 Euro per kaartje excl. service kosten en verzend kosten, dus in totaal een dikke E550,- betaald.

We kwamen in de Arena en onze plek was geheel aan de andere kant van het podium, op een afstand van ongeveer 150 meter (of hoe groot de Arena ook mag zijn). Hierdoor begon ik me zeer bekocht te voelen, en we hebben rond gevraagd naar hun kaartjes, welke dus de normale prijs van 80 euro waren.

Na toch wat irritaties hebben we ons er maar eerst overheen gezet en genoten van het concert, die was in ieder geval wel zeer goed. Maar daags later heb ik met onlineticket shop gebeld met deze informatie, maar zij schermden dit afmet devoorwaarden en dat de ticket iets hoger kan uitvallen door doorverkoop ed.

Maar toch was ik in de veronderstelling dat ik goede en mooie plekken zou krijgen, welke mondeling bij de verkoop aangegeven waren, maar dat was niet het geval. Zij geven aan dat de cat 1 plaatsen de beste plekken waren welke zijn aanboden en ze komen weer terug met hun algemene voorwaarden en dat we alles geaccepteerd hadden zoals het op papier stond.

Nu wil ik mij berusten op het feit dat ik bij de koop in de veronderstelling was dat ik dus wel degelijk mooie plaatsen zou krijgen en dat ik de prijs niet geaccepteerd zou hebben als ik dit van te voren had geweten. Ik kan me toch ook voorstellen dat je als consument een bepaalde verwachting mag hebben in verhouding met de prijs. Als ik zelf geweten had dat ik via een prijs opdrijvings manier aan de kaartjes was gekomen via doorverkoop ed, dat had ik kunnen afdingen oid, maar wist ik in ieder geval wel dat ik duur uit zou zijn. Maar aangezien ik in de veronderstelling was dat dit via een officiele verkoop ging ik dit dus niet heb geweten. OK ik had de voorwaarden moeten lezen ed. Maar nogmaals, mag je als consument niet iets verwachten voor de prijs die je er voor betaald. De prijs is voor mij meer dan 3 keer op zijn kop gegaan, wat niet terug te vinden is in de plek waar we zaten in de Arena. (Met een verrekijker was het te volgen)

Ik wil graag een deel (of alles) van mijn geld terug, maar is dit haalbaar.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.