BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Kaalplukkerij Oxxio bij weerloze studenten

Bijdrage door gebruiker
08-03-2007
13 reacties

Jaren geleden nam ik het regelen van de energiekosten in ons 4-persoonsstudentenhuis over. De electriciteitsmeter bevond zich in de loods onder ons studentenhuis. Al jaren gebeurde het zo dat de huurder van de loods demeterstanden doorgaf op een briefje aan ons, omdat de huisbaas toegang / een sleutel weigerde te geven. Dit ging jaren goed en onselectriciteitsverbruik was reëel en constant.Omdat ik in 2004 gingverhuizen, kreeg ik opnieuw de 'laatste meterstand' van de eigenaar van de loods door (63416). Dezegaf ik vervolgens door aan mijn electriciteitsleverancier

. Vervolgens kreeg ik een onverwawcht hogere "afrekening" van Oxxio van zo'n 400 euro extra en deze heb ik betaald. Na anderhalf jaar heb ik (helaas) de papieren van Oxxio weggegooid omdat ik in de veronderstelling was dat alles was afgehandeld.Maart 2006 ontving ik een zogenaamde "correctienota" van

Oxxio

op basis van wat de werkelijke eindstand zou zijn geweest: 89605 en een nota van maarliefst4155 euro! Dit is een onwaarschijnlijk hoog verbruik/bedrag voor de periode 14-12-2002 t/m 12-10-2004. Ik heb Essent (netbeheerder) geïnformeerd naar de laatst doorgegeven meterstand. Deze zou inderdaad 63416 zijn. Zij vertelden me dat het inderdaad erg onwaarschijnlijk was dat we zoveel hadden verbruikt. Ze konden echter niets voor me doen.De rechtswinkel adviseerde me Oxxio te manen een onderzoek in te stellen naar aanleiding van deze lastige situatie. Echter, ik kreeg geen antwoord. Vandaag ontving ik een brief van deurwaarderskantoor Pruijn & vd Berg Groep: "Namens cliënt sommeren wij u genoemd totaalbedrag binnen 14 dagen na heden te voldoen. Blijft u hiermee in gebreke, dan zullen wij overgaan tot het nemen van rechtsmaatregelen."Ik heb het vermoeden dat we zijn opgelicht door dehuurder van de loods en misschien zelfs de huurbaas. Wie is erverantwoordelijk? Ik, omdat ik toch meterstanden heb doorgegevenwaarvan ik niet zeker wist of ze klopten? Mijn huurbaas, omdat hijtoegang weigerde en ik mijn kamer wilde behouden? De huurder die mogelijk een wietkwekerij had in de loods? Of

Oxxio

,die jaren later nog een nota stuurt? En wat moet ik nu doen? Ik zit met mijn handen in het haar omdat ikstudent ben met nauwelijks financiele mogelijkheden. Kan de deurwaarder morgen voor mijn deur staan? Kunt u mij helpen?Met vriendelijke groet.
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)