BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Intrum Justitia incasso houd zich niet aan gedragscode NVI

Bijdrage door gebruiker
05-02-2009
9 reacties

Wij hebben een rekening van Online (voorheen Wanadoo / Orange) ontvangen via Intrum Justitia incasso. Omdat wij het niet eens zijn met de rekening en de rekening niet duidelijk vinden hebben wij een aantal vragen gesteld aan Intrum Justitia incasso. Deze vragen hebben wij ook bij Online neer gelegd, maar deze willen niet antwoorden omdat de zaak bij Intrum Justitia incasso ligt. Nu heeft Intrum Justitia incasso een NVI keurmerk en een aantal van de regels horende bij dit keurmerk zijn: - indien debiteur inzage verzoekt om onderliggende stukken die de vordering staven, dienen deze aan debiteur te worden verstrekt;- indien debiteur vragen heeft over in rekening gebrachte kosten, dient het incassobureau daarover uitleg te geven.( Bron Intrum Justitia incasso: http://www.intrum.nl/nvi.asp )( Bron NVI: http://www.nvio.nl/files/Gedragscode2.pdf ) Ik heb aan Intrum Justitia incasso vragen gesteld over de rekening, hier krijg ik geen antwoord op. Ook de onderliggende stukken willen ze mij niet verstrekken. Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat Intrum Justitia incasso een keur merk heeft en zich niet aan de regels houdt horende bij dit keurmerk.Ik wil graag weten wat ik met deze zaak kan. En ik wil graag weten of een lezer mij kan vertellen of:1 – Het NVI keurmerk inhoudsloos is en ik beter kan stoppen met vragen stellen.2 – Het NVI keurmerk we wat inhoud en Intrum Justitia incasso zich aan de regels moet houden. Indien er mensen zijn met meer verstand van deze zaken, die ons willen helpen dan hoor ik dat graag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.